fbpx

LEAPS-forløb

Eksempler på LEAPS-forløb, udarbejdet af LEAPS-lærere

Her kan du finde eksempler på LEAPS-forløb, udarbejdet og afprøvet af LEAPS-lærere. Vær opmærksom på, at forløbsbeskrivelserne er udfyldt i ældre versioner af planlægningsdokumenterne. Siden bliver løbende opdateret med nye forløb. Rigtig god fornøjelse med planlægningen af din undervisning!

Få mere inspiration, og del dine egne forløb, på Videndeling lærer.

Indskoling

At gå i skole
Formålet med forløbet er at give eleverne i 1. klasse en forståelse af skolen generelt, deres egen skoles historie og skoler rundt i verden.
Under vandet
Eleverne skulle lære om de mest almindelige fisk i Danmark. De var på ture ud af huset, hvor de blandt andet besøgte Naturskolen.

Vores sundhed
Kickoff var et besøg på en arbejdsplads’ kantine. Eleverne så køkkenet og spiste frokost fra kantinens sunde buffet.

Sæbekassebiler
Projektet indeholder flere elementer, hvor eleverne bl.a. skal arbejde med prototyper, som skal ende ud i sæbekassebiler.
Det kribler og krabler
Eleverne lærer, hvordan man kan observere og lære om et specifikt område af naturens dyreliv og økosystemer.

Mellemtrin

Hvem er jeg og hvem er vi?
Indeholder elementer fra de fleste af elevernes fag, og indeholder 3 produkter; en ’kropsplakat’, klassenormer og et broderet selvportræt.
Hvad er et godt hjerte?
Projektet tager udgangspunkt i dobbeltbetydningen af, hvad et godt hjerte er – fysiologisk og symbolsk.
Hvad er din livret og hvorfor?
Eleverne skal udarbejde en opskrift, der bl.a. beskriver hvad der har været med til at gøre retten til en livret.
Et VANDvittigt plastikprojekt

I dette forløb arbejdes der med vand, affald og genbrug med særligt fokus på plastik.
Op på jernhesten!

Dette LEAPS-forløb omhandler cykling – både teknisk, sportsligt og kulturelt.

Udskoling

Turen går til…
Eleverne skulle gennem projektet planlægge en rejse med tre destinationer i Europa.
Kampen for en bedre verden
Forløbet tager udgangspunkt i elevernes egne, og de officielle verdensmål.
Fremtidens byer
Eleverne skal skabe en ny, bæredygtig bydel med fokus på, hvordan fremtidens byer ser ud.
Pandemier og mennesket
Eleverne skal arbejde med, hvordan man som menneske, samfund og verden oplever en pandemi.

Alsion 2 - 6400 Sønderborg
CVR: 29945179