fbpx

LEAPS-forløb

Eksempler på LEAPS-forløb, udarbejdet af LEAPS-lærere

Her kan du finde eksempler på LEAPS-forløb, udarbejdet og afprøvet af LEAPS-lærere. Vær opmærksom på, at nogle forløbsbeskrivelser er udfyldt i ældre versioner af planlægningsdokumenterne. Siden bliver løbende opdateret med nye forløb. Rigtig god fornøjelse med planlægningen af din undervisning!

Indskoling

Forandring, tilpasning, tid
I dette forløb skal eleverne bl.a. lære om, hvordan mennesker og dyr gennem tiden har tilpasset sig den verden, vi lever i.

Det kribler og krabler
Eleverne lærer, hvordan man kan observere og lære om et specifikt område af naturens dyreliv og økosystemer – med fokus på insekter.

Vores sundhed
Kickoff var et besøg på en arbejdsplads’ kantine. Eleverne så køkkenet og spiste frokost fra kantinens sunde buffet.

Sæbekassebiler
Projektet indeholder flere elementer, hvor eleverne bl.a. skal arbejde med prototyper, som skal ende ud i sæbekassebiler.
Under vandet
Eleverne skulle lære om de mest almindelige fisk i Danmark. De var på ture ud af huset, hvor de blandt andet besøgte Naturskolen.

Mellemtrin

Op på jernhesten!

Dette LEAPS-forløb omhandler cykling – både teknisk, sportsligt og kulturelt.

Hvad er et godt hjerte?
Projektet tager udgangspunkt i dobbeltbetydningen af, hvad et godt hjerte er – fysiologisk og symbolsk.
Hvad er din livret og hvorfor?
Eleverne skal udarbejde en opskrift, der bl.a. beskriver hvad der har været med til at gøre retten til en livret.

Et VANDvittigt plastikprojekt

I dette forløb arbejdes der med vand, affald og genbrug med særligt fokus på plastik.

Hvem er jeg og hvem er vi?
Indeholder elementer fra de fleste af elevernes fag, og indeholder 3 produkter; en ’kropsplakat’, klassenormer og et broderet selvportræt.

Udskoling

At rejse er at leve
Eleverne arbejder med forskellige former for rejser, både fysisk og i overført betydning.

Din fremtid med droner
Hvordan påvirker dronerne vores samfund i fremtiden? Det undersøger eleverne i dette forløb.

At flyve fra reden
Eleverne lærer alt fra at lægge budget til at skrive ansøgninger, kombineret med brobygning og praktik.

Fremtidens byer
Eleverne skal skabe en ny, bæredygtig bydel med fokus på, hvordan fremtidens byer ser ud.

Pandemier og mennesket
Eleverne skal arbejde med, hvordan man som menneske, samfund og verden oplever en pandemi.

Nørre Havnegade 43 - 6400 Sønderborg
CVR: 29945179